بسته بندی, مقالات

بسته بندی مبلمان و دکوری

بسته بندی اثاثیه منزل

برای بسته بندی مبلمان و دکوری چه باید کرد؟

قطعا نحوه بسته بندی اصولی اثاثیه در اسباب کشی از مورد توجه ترین چیزها برای همه است. در فرآیند باربری بسته بندی اثاثیه جز اصول حفظ سلامت لوازم و وسائل منزل از شروع تا تحویل به مقصد است. اجرای صحیح و بدون ایراد این امر نیازمند مراحلی است که حتما باید به درستی و با دقت انجام گردد. اگر حین اینکار اقلام منزل از لوازم نامناسبی استفاده شود، ممکن است آسیب‌های فراوانی به بار وارد شود. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه صحیح بسته بندی مبلمان و دکوری را بدانید.

تابلو‌ها و دکوری ها

بهترین شیوه برای جمع آوری دکوری‌ها و تابلو‌های هنری استفاده از حوله یا مقوای محکم برای بسته بندی است. شما می‌توانید تابلو‌های تان را بر روی حوله یا مقوا قرار داده و آن‌ها را درون یک جعبه قرار دهید و اینگونه از ایمنی آن‌ها اطمینان یابید. البته برخی از تابلو‌ها به اندازه نیست که بتوان آن‌ها را درون جعبه قرار داد این تابلو‌ها را به د یواره داخلی کامیون تکیه دهید و مقوایی را بین آن‌ها قرار دهید. شما می‌توانید دکوری‌های کوچک را روزنامه پیچ کنید و درون یک جعبه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بسته بندی مرسولات پستی شکستنی چیست؟

مبلمان و سرویس خواب

مبلمان خود را به جهت کثیف نشدن می‌توان با ملحفه‌ها پوشاند و آن‌ها را با بند به بدنه مبل بست. اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه‌ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل‌ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید. برای سرویس خواب از همه مهمتر تشک شماست که همیشه بر روی آن می‌خوابید. بهتر است تشک خود را با یک ملحفه و یا نایلون‌های حباب دار به خوبی بپوشانید و چسب بزنید. به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آن‌ها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.

وسایل بزرگ آشپزخانه

این وسایل همچون یخچال، لباس شویی و … معمولاً بسیار بزرگ و سنگین وزن و البته گران قیمت هستند به همین دلیل جابجایی آن‌ها نیاز به حساسیت بالا دارد. معمولاً برای جابجایی این وسایل آن‌ها را در کارتن‌های مخصوص خود قرار نمی‌دهند، ولی شما می‌توانید قسمت‌هایی از این وسایل را با دو یا سه لایه نایلون‌های حباب دار بپوشانید. البته دقت کنید که این کار نباید باعث شود که در جابجای این وسایل توسط افراد، خلل ایجاد کند و آن را دشوار سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *